Wystawa malarstwa Beaty Ewy Białeckiej w BWA Kielce
2018-12-07 18:00 - 2019-01-04 18:00
Informacje praktyczne
- Informacje szczegółoweZwińRozwiń
- Rodzaj obiektu:
- Wystawy
- Początek wydarzenia:
- 2018-12-07 18:00
- Koniec wydarzenia:
- 2019-01-04 18:00
- Powiat:
- kielecki
- Gmina:
- Kielce
- Adres:
- Kielce , Kapitulna 2
- Kod pocztowy:
- 25-011
- Szerokość geograficzna:
- 50.870459
- Długość geograficzna:
- 20.627581
- Region turystyczny:
- Kielce i okolice
- Cena:
- szczegóły u organizatora
- Nazwa organizatora:
- Biuro Wystaw Artystycznych w Kielcach
- Dane organizatora:
- 25-011 Kielce, Kapitulna 2
- Telefon:
- 41 36 76 447
- Email:
- sekretariat@bwakielce.art.pl
- Strona internetowa:
- www.bwakielce.art.pl
Opis
GALERIA GÓRNA
7 grudnia 2018 – 4 stycznia 2019
BEATA EWA BIAŁECKA
Obraz niepochlebiony
malarstwo
Beata Ewa Białecka urodziła się w 1966 r. w Mikołowie. Studia na Wydziale Malarstwa Sztalugowego Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom w pracowni prof. Jerzego Nowosielskiego. Nagrodzona złotą odznaką Primus Inter Pares ASP w Krakowie. Otrzymała stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendium kulturalne Prezydenta Miasta Gdańska oraz czterokrotnie stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego. Laureatka wyróżnienia w Konkursie Malarstwa Współczesnego „Bielska Jesień ”, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała; Grand Prix MKiDN na 6. Triennale Sacrum, MGS, Częstochowa; Grand Prix MKiDN 21. Festiwalu Współczesnego Malarstwa Polskiego, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin. Nominowana do „Paszportu Polityki” w kategorii Sztuki Wizualne oraz Sovereign European Art Prize. Wyróżniona przez redakcję kwartalnika ARTLUK. Sztuka na Spad. Laureatka „Nowych Tendencji w Malarstwie Polskim 2”, BWA Bydgoszcz. Nominowana do Pomorskiej Nagrody Artystycznej 2017.
„Malarstwo Beaty Ewy Białeckiej powstaje w nieustannym dialogu zarówno z tradycyjną ikonografią chrześcijańską, jak i z ikonosferą kultury popularnej czy światem reklamy. Białecka, jako artystka postfeministyczna, nie musi koncentrować się już na walce o podstawowe prawa, jak miało to miejsce w wypadku tzw. pierwszej fali feminizmu, lecz kieruje swoją uwagę na indywidualne wybory, uwarunkowania życia w kulturze konsumpcyjnej oraz na redefiniowanie pozycji kobiety, funkcjonującej w tradycyjnych rolach społecznych. Na płótnach tej malarki dochodzi do feminizacji ikonografii chrześcijańskiej, co przejawia się w subwersywnej grze z tradycyjnie definiowanymi męskością i kobiecością oraz w wyrazistym akcentowaniu, wręcz nobilitacji kobiety.
Haftowanie malarstwa to relatywna nowość w twórczości Białeckiej, która nadaje mu zaskakujące walory”.
(fragment tekstu Marty Smolińskiej)