Złoty medal w kategorii
podczas Targów Intourex2011
w Sosnowcu

z

Świętokrzyskie zachwyciło gości z Ukrainy. Zapowiadają szybki powrót w te strony

2019.09.26
Rozmiar tekstu:A-A+

W województwie świętokrzyskim w dniach 24-26 września odbyła się wizyta studyjna touroperatorów z Ukrainy zorganizowana przez Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki oraz Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej na Ukrainie.

Przedstawiciele sześciu agencji turystycznych zza naszej wschodniej granicy zwiedzili najpiękniejsze i najciekawsze turystycznie zakątki regionu. Podsumowaniem wizyty była uroczysta kolacja w Best Western Grand Hotel w Kielcach, podczas której prowadzono rozmowy biznesowe o współpracy polskich i ukraińskich biur podróży.

Zarówno władze Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, jak i przedstawiciele ukraińskich biur turystycznych są zadowoleni z wizyty w regionie świętokrzyskim. Oto, co mówili o jej przebiegu i perspektywach współpracy.

- Gościliśmy touoperatorów z Ukrainy i ta wizyta zapowiada dobra współpracę województwa świętokrzyskiego z Ukrainą, dokładnie z obwodem winnickim. Spotkaliśmy się, aby wymienić doświadczenia. Zaprezentowaliśmy naszym gościom najpiękniejsze miejsca w regionie i zachęciliśmy do odwiedzania naszych atrakcji. Mam nadzieję, że ta wizyta da bardzo pozytywny efekt – mówił Marcin Piętak, prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego.

- To byli przedstawiciele biur podróży z Ukrainy, które są wiodącymi operatorami na tamtejszym rynku turystyki wyjazdowej do Polski. Z pierwszych rozmów wynika, że chcą odkrywać nasz region. Znają Warszawę, Kraków, Zakopane, ale nie ma w ich ofertach Świętokrzyskiego. Zainteresowanym członkom Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego przekażemy te kontakty oraz informacje o preferencjach produktowych. Myślę że będą mieli bardzo dobrych partnerów do współpracy – powiedziała Małgorzata Wilk-Grzywna, dyrektor ROT WŚ .

Na pozytywne efekty wizyty wiodących biur turystycznych z Ukrainy bardzo liczą hotele i świętokrzyskie biura podroży, zainteresowane organizowaniem pobytu gościom  zza granicy.

- Wizyta ukraińskich przedstawicieli biur podróży w regionie wyglądała na bardzo obiecującą. Także dla nas, w związku z reaktywacją w „Łysogórach” Biura Turystyki Przyjazdowej. Rozszerzamy działalność o turystykę przyjazdową, głównie skierowaną do biznesu. Myślę, że nasi partnerzy z Ukrainy pokażą nam takie ścieżki i nawiążemy współpracę z ich biurami. Są zachwyceni naszą ziemią, poziomem usług, gościnnością. Mówią, że będą tutaj wracać – mówi Agata Marjańska, dyrektor Biura Turystyki Przyjazdowej w Łysogórach.
A jak ukraińscy goście zapamiętają Świętokrzyskie?

- Polska jest naszym bardzo dobrym sąsiadem, ja jednak nigdy tutaj nie byłam. To, co zobaczyłam, daje mi pewność, że moi turyści będą tutaj przyjeżdżać. Region Świętokrzyski zaś  oferuje wiele, a więc wody siarczkowe, leczące układ ruchu, turystykę rodzinną w Kompleksie Turystycznym w Bałtowie. Byłam zachwycona tym miejscem. Wiem, że możecie zaproponować wspaniały wypoczynek dla ludzi, którzy są zainteresowani historią, architekturą. Odbywają się tutaj ciekawe festiwale kulinarne. Będę zbierać grupy turystów. Poziom usług, gościnność Polaków, szczerość bardzo mnie ujęła. Jesteśmy za to ogromnie wdzięczni – powiedziała Viktoriya Tkachenko z Agencji Turystycznej Mrij z Charkowa.

Zauroczony Świętokrzyskiem był także Witalii Kotelnikov z TravelWorld z Kijowa:
- Chociaż już 10 lat współpracuję z Polską, Świętokrzyskiego do tej pory nie znałem. Jestem bardzo mile zaskoczony bogactwem waszych atrakcji. Poznałem niektóre atuty tego regionu i planuję polecić je turystom. Wyjazdy do wód leczniczych to bardzo ciekawy i obiecujący temat dla naszych rodaków. Ogromnie spodobał mi się Sandomierz, Park Jurajski. Mam wiele pomysłów dla moich klientów na wypoczynek w tym regionie.

Podobnego zdania była Teodozja Mykyta z Karpatia Galych Tour ze Lwowa:
- Ten region zachwyca. Odkryłam Sandomierz i jestem przekonana, że moi turyści także będą nim zachwyceni. Widziałam Bałtów, Krzemionki – to wszystko stanowi ogromny potencjał na turystycznej mapie regionu.
Czwartek, 26 września, był ostatnim dniem pobytu w Świętokrzyskiem i czasem poświęconym na zwiedzanie Kielc. Późnym wieczorem goście odlecą samolotem z Warszawy do Kijowa.